Geometria kół i osi
Wykonujemy usługę regulacji zbieżności kół i osi w samochodach osobowych i dostawczych. Korzystamy z cyfrowego i komputerowego systemu HUNTER 811 3D. Umożliwia on pomiar i regulację kół i osi jezdnych w pojazdach z kołami o rozmiarach od 10 do 28 cali.
Podczas regulacji sprawdzamy takie parametry zawieszenia jak:
- kąt pochylenia
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
- zbieżność kół
Aby zapewnić Państwu usługi na najwyższym poziomie wyposażyliśmy nasz serwis w system HUNTER 811/DSP600.
HUNTER 811 jest to komputerowy system kontroli i regulacji geometrii ustawienia kół jezdnych i osi pojazdów samochodowych łączący uniwersalność zastosowania z najnowszymi osiągnięciami techniki komputerowej i cyfrowej.
HUNTER 811 umożliwia pomiar pojazdów, których zakres średnic obręczy kół mieści się w przedziale 10 – 24,5 cali, a więc samochodów osobowych, dostawczych. Seria 811 została wyposażona w nowego typu komputer oraz program użytkowy WINALIGN w wersji 7.X. Zastosowano także nowe głowice cyfrowe pasywne DSP 600.
System ten umożliwia wykonanie najdokładniejszych pomiarów (nie buduje się urządzeń wyższej klasy).
Zawieszenia i geometria kół
Zawieszenie samochodu jest to układ elementów łączących koła jezdne, osie lub mosty napędowe z ramą lub wprost z nadwoziem samochodu. Zadanie zawieszenia polega przede wszystkim na tłumieniu wstrząsów nadwozia wywołanych toczeniem się kół jezdnych samochodu po nierównościach nawierzchni oraz łagodzenie wszelkiego rodzaju drgań występujących podczas ruchu pojazdu, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłej styczności koła z podłożem. Zawieszenie zapewnia komfort jazdy, bezpieczeństwo oraz ogranicza zużycie elementów pojazdu zwiększając jego trwałość.
Niesprawność któregoś z elementów zawieszenia lub rozregulowanie parametrów nastawczych powoduje:
- zagrożenie bezpieczeństwa ruchu,
- nadmierne zużycie paliwa,
- nadmierne zużycie ogumienia,
- pogorszenie komfortu jazdy.
Kąty geometrii zawieszenia to:
- "zbieżność" kół która wpływa na: zużycie opon, nadmierne zużycie elementów łożyskujących koła, pogorszenie stabilności jazdy,
- pochylenie i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy które wpływa na: możliwość zachowania nadanego kierunku jazdy i łatwości w prowadzeniu samochodu,
- pochylenie koła które wpływa na zachowanie toru jazdy w szczególności podczas pokonywania zakrętów.